Direcția generală economică

Acasă > Conducere > Aparat de specialitate > Direcția generală economică

Conducere:
Vanț Mariana,                        Director executiv

Plugar Gabriela Marina, Director executiv adjunct

Contact:

Parcul Traian nr. 5, Oradea

0259/432809

0259/468180

directia_ec@cjbihor.ro

Atribuţii:

(1) Direcţia economică este structura funcțională a  aparatului de specialitate al Consiliului județean care asigură gestionarea, administrarea și utilizarea resurselor financiare, materiale și umane din cadrul Consiliului Județean Bihor și a județului Bihor. 

(2) Structura Direcţiei generale economice este următoarea:

  1. Compartimentul financiar contabil;
  2. Compartimentul achiziţii publice;
  3. Compartimentul Unitatea de achiziții publice centralizare (UCA)
  4. Compartimentul resurse umane 
  5. Compartimentul administrativ;

(3) În gestionarea resurselor financiare nerambursabile comunitare, aferente proiectelor derulate la nivelul consiliului judeţean sau a consiliilor locale, direcţia generală participă la desfăşurarea de activităţi de control financiar, efectuare a plăţilor, precum şi activităţi specifice de coordonare, care nu sunt în sarcina altor structuri din aparatul de specialitate al consiliului judeţean.

Compartimentul financiar contabil

Atribuţiile Compartimentului financiar contabil sunt următoarele:

  1. organizează, îndrumă şi coordonează acţiunea de elaborare a bugetului propriu al consiliului judeţean şi defalcarea prevederilor bugetare pe instituţiile finanțate de Consiliului Judeţean Bihor în baza fundamentărilor primite de la acestea;
  2. întocmeşte proiectul bugetului propriu, verifică, analizează şi centralizează bugetele instituţiilor subordonate, având obligaţia respectării structurii pe capitole şi subcapitole a bugetelor respective, potrivit legislaţiei în vigoare;
  3. în vederea finanţării cheltuielilor privind unităţile subordonate comunică unităţilor subordonate indicatorii financiari aprobaţi, verifică şi corelează repartizarea pe trimestre a sumelor în funcţie de propunerile făcute de unităţile subordonate prin proiectele de buget;
  4. estimează cuantumul veniturilor proprii pe fiecare capitol pentru bugetul propriu al consiliului judeţean, estimează nivelul cheltuielilor ce pot fi executate pe fiecare capitol, subcapitol, titluri, articole şi alineate, pentru bugetul consiliului judeţean;
  5. elaborează variante privind nivelul şi evoluţia cheltuielilor pentru acţiunile finanţate din bugetul judeţean şi bugetele instituţiilor publice subordonate, cu venituri extrabugetare;
  6. verifică şi analizează proiectele bugetelor instituţiilor subordonate, urmărind necesitatea,
    oportunitatea şi baza legală a cheltuielilor, justa dimensionare a cheltuielilor bugetare şi din alte fonduri, mobilizarea resurselor existente şi creşterea eficienţei în utilizarea fondurilor;
  7. solicită pe bază de note de fundamentare rectificări bugetare de la ministerele de resort;
  8. analizează şi centralizează solicitările unităţilor administrativ-teritoriale privind necesarul de fonduri pentru cofinanţarea proiectelor de infrastructură şi programelor de dezvoltare locală;
  9. elaborează analize privind evoluţia indicatorilor bugetari;
  10. elaborează proiecte de hotărâri privind aprobarea / rectificarea bugetului local al Județului Bihor și a institutiilor subordonate;
  11. analizează cererile şi elaborează documentaţiile privind deschiderea creditelor bugetare la trezorerie pentru cheltuielile secţiunii de funcţionare şi de dezvoltare, urmărind respectarea legalităţii, necesităţii şi oportunităţii acestora în limitele aprobate prin buget şi în raport cu îndeplinirea acţiunilor şi utilizării mijloacelor financiare acordate anterior;
  12. redactează proiecte de hotărâre privind stabilirea de taxe, potrivit Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
  13. răspunde de stabilirea, constatarea şi controlul, urmărirea şi încasarea impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului propriu;
  14. în baza contractelor încheiate operează facturarea lunară a creanţelor;
  15. efectuează plăţi în vederea stingerii obligaţiilor de plată derivate din angajamentele legale ale instituţie;
  16. asigură transferul sumelor aprobate prin buget instituţiilor subordonate consiliului judeţean;
  17. introduce angajamente și recepții în programul național FOREXEBUG în vederea decontării operațiunilor de plăți prin conturile instituției, deschise la Trezoreria Statului;
  18. elaborează politicile contabile aplicabile la nivelul consiliului judeţean care sunt utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale în conformitate cu reglementările contabile în vigoare;
  19. organizează şi conduce contabilitatea: capitalurilor proprii, împrumuturilor şi datoriilor asimilate, activelor fixe, stocurilor, terţilor, operaţiunilor la trezoreria statului şi la instituţiile de credit, veniturilor şi cheltuielilor bugetare, precum şi a angajamentelor bugetare;
  20. asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza
    înregistrărilor contabile;
  21. în caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor financiar-contabile ia măsuri de reconstituire a acestora, potrivit reglementărilor emise în acest sens;
  22. asigură efectuarea corectă, sistematică şi cronologică a înregistrărilor contabile, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiară, performanţa financiară şi fluxurile de trezorerie, atât pentru cerinţele interne cât şi în relaţiile cu terţii;
  23. întocmeşte, editează şi păstrează registrele de contabilitate obligatorii: Registrul-jurnal, Registrul-inventar şi Cartea-mare;
  24. asigură efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv la nivelul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, determină rezultatele acesteia pe care le supune aprobării persoanelor competente; înregistrează în contabilitate valorificarea inventarierii în vederea cuprinderii acesteia în situaţiile financiar-contabile anuale;
  25. înregistează operaţiunile de închidere a exerciţiului financiar şi stabilirea rezultatului execuţiei bugetare;
  26. colectează şi analizează execuţiile de casă lunare ale instituţiilor subordonate Consiliului Judeţean Bihor;
  27. întocmeşte raportările financiare lunare conform normelor elaborate de Ministerul Finanţelor Publice;
  28. întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale aferente bugetului propriu: bilanţ, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxirilor de trezorerie, anexele la acestea;
  29. întocmeşte situaţiile financiare centralizate (trimestriale şi anuale) conform normelor elaborate de Ministerul Finanțelor Publice prin completarea formularelor solicitate: bilanţ, cont de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetară şi anexe; Asigură prelucrarea acestora în programul informatic pus la dispoziție de Ministerul Finanţelor Publice şi pe suport de hârtie;
  30. asigură întocmirea și depunerea formularelor din sfera raportării situațiilor financiare în sistemul național de raportare FOREXEBUG;
  31. în lunile aprilie, iulie şi octombrie, pentru trimestrul expirat, şi cel târziu în decembrie, pentru trimestrul al patrulea, prezintă în şedinţă publică, spre analiză şi aprobare de către autorităţile deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele două secţiuni: de funcţionare şi dezvoltare, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetară locală;
  32. întocmeşte, editează şi păstrează subregistrul datoriei publice locale interne directe a Județului Bihor precum și subregistrul datoriei publice locale interne garantate;
  33. întocmeşte raportările lunare privind datoria publică locală conform legislaţiei specifice în vigoare

Compartimentul achiziţii publice

Atribuţiile Compartimentului achiziţii publice sunt următoarele:

  1. Întreprinde toate demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorității contractante în SICAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul.
  2. Solicită, centralizează şi analizează necesarul de achiziţii publice prevăzute în bugetul propriu al Consiliului Judeţean Bihor.
  3. Elaborează și, după caz, actualizează, pe baza necesităților transmise de celelalte compartimente ale autorității contractante, programul anual al achizițiilor publice, și, dacă e cazul, strategia anuală de achiziții.
  4. Planifică și pregătește graficul de organizare și realizare/derulare al procedurilor de achiziţii publice, in funcţie de valoarea resurselor financiare proprii bugetelor fiecărei structuri.
  5. Îndeplinește obligațiile referitoare la publicitatea și transparența procedurilor de achiziție publică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
  6. Pregăteşte şi elaborează documentaţia de atribuire aferentă procedurii de achiziţie publică în conformitate cu solicitările structurilor beneficiare, împreuna cu compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Bihor.
  7. Încurajează și asigură mediul concurenţial cu privire la modul de desfăşurare al procedurilor iniţiate (invitaţii de participare, site-ul Consiliului Judeţean Bihor, adresă poştă electronică);
  8. Asigură multiplicarea şi distribuirea documentelor specifice procesului de realizare a achiziţiilor publice;
  9. Oferă relaţii, clarificări, completări referitoare la documentatia de atribuire, în limitele stabilite de specificul legislaţiei în vigoare, la solicitarea tuturor celor interesați;
  10. Face propuneri privind constituirea comisiilor de evaluare şi redactează referatul și dispoziţia Preşedintelui referitoare la componenţa comisiei;
  11. Aplică, derulează și finalizează procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică.
  12. Poate face parte din comisiile de evaluare ale procedurilor de achiziție publică sau din alte comisii de specialitate, conform prevederilor legale în vigoare;
  13. Acordă comisiilor de evaluare consultări referitoare la conţinutul documentaţiei de atribuire, după caz;
  14. Asigură toate condiţiile necesare elaborării și comunicării, după caz, a tuturor documentelor specifice procedurilor de achiziție (redactarea proceselor verbale, solicitărilor de clarificare, raportului de atribuire, comunicarea rezultatelor, restituirea garanţiilor de participare, etc.);
  15. Elaborează toate documentele și întreprinde toate activitățile necesare pentru soluționarea contestaţiilor ce privesc procedurile de achiziție publică, la nivel de Consiliul Național şi comunicarea rezolvării acestora;
  16. Realizează achizițiile directe necesare, în conformitate cu solicitările primite de la compartimentele de specialitate.
  17. Constituie și păstrează dosarul achiziţiei pentru toate procedurile derulate, precum și pentru achizițiile directe.
  18. Asigură elaborarea contractelor de achiziţie publică încheiate de către Consiliul Județean Bihor;
  19. Îndrumă şi acordă consultanţă consiliilor locale şi altor instituţii publice care solicită consiliere în domeniul specific;
  20. Întocmeşte rapoarte şi informări periodice privind activitatea desfăşurată în conformitate cu prevederile legale.
 
Compartimentul Unitatea de achiziții publice centralizate (UCA)
 
Atribuţiile Compartimentului Unitatea de achiziții publice centralizate (UCA) sunt următoarele:
 
a) transmite către utilizatori notificările pentru colectarea necesităților acestora; 
b) colectează, analizează și centralizează necesitățile utilizatorilor în legătură cu categoriile de achiziții centralizate;
c) elaborează Programul anual al achizițiilor publice pentru categoriile de achiziții centralizate;
d) standardizează specificațiile tehnice pentru categoriile de achiziții centralizate pentru care organizează proceduri de atribuire centralizate;
e) transmite către utilizatori specificațiile tehnice standardizate, analizează propunerile/observațiile primite de la utilizatori și decide cu privire la preluarea acestora;
f) realizează punerea în corespondență cu sistemul de grupare și codificare utilizat în Vocabularul comun al achizițiilor publice (CPV), a produselor/serviciilor/lucrărilor achiziționate în sistem centralizat;
g) întocmește notele justificative de selectare a procedurii și le supune aprobării președintelui Consiliului Județean;
h) elaborează Documentul Unic de Achiziție European (DUAE), strategia de contractare, documentația de atribuire, precum și orice alte documente aferente pentru procedurile de atribuire centralizate;
i) elaborează expunerile de motive și dispozițiile președintelui Consiliului Județean privind numirea comisiilor de evaluare/negociere;
j) răspunde de publicitatea procedurilor de atribuire centralizate: redactează și înaintează anunțurile de intenție, anunțurile de participare, anunțurile de atribuire, în conformitate cu dispozițiile legale, în vederea publicării acestora în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după caz;
k) elaborează calendarul procedurii de atribuire centralizată, necesar pentru planificarea procesului de achiziție, evitarea suprapunerilor și întârzierilor și monitorizarea procesului de achiziție, cu luarea în considerare a termenelor legale prevăzute pentru publicarea anunțurilor, depunerea candidaturilor/ofertelor, duratele previzionate pentru evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum și orice alte termene care pot influența procedura de atribuire centralizată;
l) organizează procedurile de atribuire centralizate, în conformitate cu dispozițiile legale;
m) atribuie contracte subsecvente, pe baza abordării stabilite în strategia de contractare;
n) răspunde la solicitările de clarificări primite de la operatorii economici și formulează solicitări de clarificări adresate operatorilor economic, în conformitate cu dispozițiile legale;
o) participă în comisiile de evaluare a ofertelor;
p) asigură informarea operatorilor economici cu privire la rezultatele procedurii de atribuire centralizate;
q) informează compartimentele de specialitate interesate despre ofertantul/ofertanții câștigători în vederea încheierii acordului-cadru centralizat/contractului de achiziție publică;
r) transmite utilizatorilor acordurile-cadru centralizate;
s) administrează sistemele dinamice de achiziție;
t) transmite utilizatorilor documentația care a stat la baza administrării sistemului dinamic de achiziție și a informațiilor privind ofertantul/ofertanții declarat/declarați câștigător(i) în vederea încheierii de către utilizatori a contractului/contractelor de achiziție publică.
u) monitorizează acordurile-cadru centralizate/contractele de achiziție publică;
v) elaborează punctul de vedere al autorității contractante în cazul existenței unei contestații vizând procedura de atribuire centralizată și îl transmite la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, SEAP și operatorului economic care a depus contestația;
w) duce la îndeplinire măsurile impuse Consiliului Județean de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor;
x) întocmește și păstrează dosarul achiziției publice;
y) în baza Referatelor de necesitate, a Notelor justificative privind determinarea valorii estimate și/sau a Caietelor de sarcini elaborează Anexa la Programul anual al achizițiilor publice pentru categoriile de achiziții centralizate și întocmește Notele justificative pentru alegerea procedurii de atribuire centralizată prin achiziție directă, urmărind achizițiile directe;
z) solicită de la utilizatori orice informații necesare în legătură cu planificarea/pregătirea procedurilor de atribuire centralizate și implementarea contractelor subsecvente/contractelor administrate într-un sistem dinamic de achiziții.
aa) transmite utilizatorilor solicitările de desemnare a persoanelor care să facă parte din comisia de evaluare;
bb) primește de la utilizatori contractele subsecvente încheiate în baza acordurilor-cadru centralizate și contractele încheiate de utilizatori în cazul utilizării sistemului dinamic de achiziție;
cc) înregistrează, centralizează și ține evidența tuturor acordurilor-cadru/contractelor de achiziție publică, a contractelor subsecvente și a contractelor de achiziție publică încheiate în cadrul sistemelor dinamice de achiziție;
dd) elaborează informări și rapoarte specifice achizițiilor centralizate de produse, servicii și lucrări;
ee) întocmește și menține Registrul utilizatorilor;
ff) asigură arhivarea actelor în cadrul compartimentului;
gg) îndeplinește orice alte atribuții repartizate de Președintele Consiliului Județean, relevante bunei funcționări a unității de achiziții centralizate și/sau în legătura cu obiectivele Compartimentului Unitate de achiziții centralizate, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
 
         
Compartimentul resurse umane
 
Compartimentul resurse umane are în principal  următoarele atribuţii:
 
a) asigură elaborarea organigramei și statului de funcţii pentru  aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor;
b) organizează şi realizează gestiunea resurselor umane, a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici în cadrul aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor;
c) în colaborare cu Serviciul financiar contabil stabilește necesarul fondului de salarii și alte drepturi de personal, în vederea întocmirii proiectului de buget, urmărește folosirea eficientă și în conformitate cu prevederile legale a fondului de salarii;
d) monitorizează aplicarea normelor privind evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, conform prevederilor legale în vigoare asigurând asistenţă de specialitate pe întreg procesul de evaluare,
e) verifică modul de întocmire și respectare a prevederilor legale în vigoare a organigramelor, statelor de funcţii şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale  instituţiilor din subordinea şi de sub autoritatea Consiliului Judeţean Bihor și întocmeşte documentele necesare pentru aprobarea acestora de către Consiliul Judeţean Bihor;
f) întocmeşte proiectele actelor administrative privind numirea, modificarea, încetarea mandatului reprezentanților Județului Bihor în consilii de administrație, adunări generale și alte organe de conducere ale instituțiilor subordonate, ale întreprinderilor publice în care Județul Bihor deține participații, precum și ale asociațiilor și fundațiilor în care Județul Bihor este membru asociat/fondator, în condițiile legii;
g) întocmeşte proiectele actelor administrative privind alte aspecte de organizare și funcționare ale instituțiilor subordonate, ale întreprinderilor publice în care Județul Bihor deține participații, precum și ale asociațiilor și fundațiilor în care Județul Bihor este membru asociat/fondator, decât cele amintite mai sus, în condițiile legii;
h) asigură realizarea procesului de evaluare anuală/finală a conducătorilor instituţiilor din subordinea Consiliului Judeţean Bihor, conform legislaţiei în vigoare, asigurând asistenţă de specialitate pe întreg procesul de evaluare, 
i) întocmeşte, modifică şi ţine evidenţa contractelor de management, a contractelor de muncă  şi a rapoartelor de serviciu pentru conducătorii instituţiilor din subordine,
j) răspunde de întocmirea statului de personal pentru personalul contractual şi pentru funcţionarii publici din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor, în concordanţă cu organigrama şi statul de funcţii aprobate;
k) asigură respectarea condiţiilor legale în vigoare în ce priveşte angajarea, stabilirea drepturilor salariale, promovarea în funcţii, acordarea de grade şi trepte profesionale, recompense şi sancţionarea funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor , precum și pentru conducătorii instituţiilor din subordinea Consiliului Judeţean Bihor,
l) întocmeşte documentele necesare pentru încadrări, promovări,  transferuri, încetări raporturi de serviciu, încetări contracte de muncă şi alte mişcări de personal (proiecte dispoziții,contracte individuale de muncă, contracte de management, acte adiţionale le CIM, note de lichidare), inclusiv pentru conducătorii instituţiilor din subordinea Consiliului Judeţean Bihor,
m) întocmeşte, actualizează şi gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate;
n) urmăreşte drepturile salariaţilor privind acordarea sporului de vechime în muncă  şi a concediilor de odihnă;
o) asigură aplicarea corectă şi la timp a actelor normative cu privire la acordarea drepturilor salariale ale personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor și conducătorii instituţiilor din subordinea Consiliului Judeţean Bihor;
p) elaborează în colaborare cu celelalte compartimente ale Consiliului Judeţean Bihor, regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate şi regulamentul de ordine interioară; 
q) asigură potrivit legii pregătirea, organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante şi pentru promovarea personalului în funcţie/grad/grad profesional, din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor, precum şi pentru conducătorii instituţiilor subordonate;
r) elaborează proiectele de dispoziții specifice activităţii compartimentului (constituirea comisiei paritare, comisiei de disciplină, stabilirea unor măsuri cu caracter intern, constituirea comisiei de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor etc) şi asigură comunicarea acestora celor în drept;
s) întocmeşte potrivit legii, împreună cu şefii de compartimente graficul privind programarea concediului de odihnă, urmărind modul de efectuare al acestuia şi de acordare a concediilor suplimentare şi fără plată prevăzute de lege;
t) ţine evidenta concediilor de boală, de studii si fără plată si separat, a concediilor de odihnă;
u) completează registrul general de evidenţă a salariaţilor încadraţi pe bază de contract individual de muncă (REVISAL) și îl transmite ITM;
v) răspunde de întocmirea în format electronic, completarea şi păstrarea Registrului de evidenţă a funcţionarilor publici;
w) asigură întocmirea şi eliberarea legitimaţiilor de serviciu pentru personalul din aparatul aparatul de specialitate;
x) eliberează adeverinţe privind calitatea de persoană încadrată în muncă, privind vechimea în specialitate şi în muncă, contribuţiei de asigurări sociale, a contribuţiei la bugetul asigurărilor pentru şomaj şi a contribuţiei la bugetul asigurărilor sociale de sănătate;
y) primeşte şi gestionează fişele de post pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate și pentru conducătorii instituțiilor din subordinea consiliului județean, acordă asistenţă de specialitate, şefilor structurilor din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean la întocmirea fişelor de post;
z) acordă, în condițiile legii, asistență de specialitate  în domeniul resurselor umane,
aa) elaborează, anual, planul de formare profesională a personalului, în conformitate cu nevoile de formare profesională a salariaţilor, pe baza propunerilor structurilor funcţionale;
bb) întocmeşte pontajul lunar pentru personalul din cadrul Direcţiei generale economice;
cc) asigură transmiterea la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a situaţiilor privind funcţionarii publici precum şi situaţia funcţiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor, potrivit prevederilor legale( Portal de management);
dd) asigură aplicarea prevederilor legale în vigoare privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a legislaţiei muncii;
ee) ia măsurile necesare pentru obţinerea avizelor prealabile pentru funcţiile publice, dacă este cazul, din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor;
ff) asigură implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi de interese de către persoanele care au obligaţia depunerii acestora;
gg) întocmeşte rapoarte statistice privind numărul salariaţilor şi al posturilor;
hh) monitorizează aplicarea prevederilor legale în vigoare privind  respectarea normelor de conduită în cadrul instituţiei,  asigura consiliere etică;
ii) primeşte, soluţionează, păstrează şi arhivează corespondenţa creată la nivelul compartimentului;
jj) colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pe problematicile specifice corpului funcţionarilor publici;
kk) întocmeşte statele de plată, centralizatoarele şi situaţiile recapitulative în vederea decontării drepturilor salariale ale personalului din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor şi a drepturilor cuvenite consilierilor judeţeni, a membrilor A.T.O.P. precum şi alte documente privind acordarea acestor drepturi;
ll) efectuează plăţile care rezultă din statele de plată întocmite;
mm) urmăreşte popririle făcute de terţe persoane asupra veniturilor angajaţilor şi efectuează reţinerile din salariu;
nn) întocmeşte şi depune declaraţiile lunare privind obligaţiile faţă de diferite bugete la organele abilitate ale statului, potrivit legislaţiei în vigoare;
oo) întocmeşte ori de câte ori este necesar rapoarte statistice privind salariaţii şi veniturile salariale realizate de personalul din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Bihor;
pp) întocmeşte şi raportează periodic situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean;
qq) îndeplineşte şi alte activităţi specifice aflate în legătură directă cu atribuţiile de serviciu, rezultate din acte normative sau încredinţate de conducerea instituţiei.
 
 

Compartimentul administrativ

Compartimentul administrativ are următoarele atribuţii:

  1. întocmește propunerile anuale privind cheltuielile administrative;
  2. gestionează și răspunde de exploatarea eficientă ale mijloacelor fixe, obiectelor de inventar și  bunurilor materiale aflate în administrarea operativă directă a sediului instituției ;
  3. participă la inventarierea mijloacelor fixe și ale obiectelor de inventar și a celor privind transmiterea mijloacelor fixe și obiectelor de inventar la alte unități în condițiile legii ;
  4. participă la procedura de scoatere din funcțiune și casare a unor bunuri pe care le administrează, pe baza hotărârilor consiliului județean;
  5. propune, urmărește încheierea, actualizarea, modificarea sau rezilierea, după caz, a contractelor de prestări servicii sau de furnizare ale utilităților privind : energie electrică, energie termică, apă rece, apă caldă, apă canal – epurare, salubrizare – transport gunoi menajer, telefonie fixă și mobilă, cablu TV, și alte utilități după caz, atât pentru sediul Consiliului Județean Bihor, cât și pentru celelalte locații ale consiliului județean unde își desfășoară activitatea personalul angajat al instituției;
  6. asigură întreținerea instalațiilor de încălzire, alimentare cu apă, energie electrică, instalațiilor de aer condiționat, la sediul instituției cât și pentru celelalte locații ale consiliului județean unde își desfășoară activitatea personalul angajat al instituției; 
  7. asigură întreținerea și curățenia în birouri, holuri, săli de ședință și alte spații la sediul instituției;
  8. răspunde de organizarea și desfășurarea activităților de întreținere, reparare și exploatare a mijloacelor auto din dotare;
  9. asigură piesele de schimb, carburanți și lubrifianți pentru mijloacelor auto din dotare;
  10. efectuează recepția bunurilor și materialelor procurate și asigură depozitarea, conservarea, buna gospodărire și gestionare a lor;
  11. eliberează foile de parcurs, completează Fișa Activității Zilnice ( FAZ), pentru fiecare autovehicul   din dotarea parcului auto al instituției, și întocmește actele privind consumul de carburanți;
  12. întocmește documentele specifice și răspunde de depunerea anuală  a declarațiilor de impunere a mijloacelor de transport auto ale instituției la U.A.T. Primăria Municipiului Oradea.
  13. organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea specifică de apărare împotriva incendiilor la nivelul consiliului județean, participă la activitățile organizate în acest sens de instituțiile specializate;
  14. colaborează cu Jandarmeria Română și S.C. de pază  și protecție, Inspectoratul  de Poliție Județean Bihor, după caz, pentru întocmirea și avizarea planurilor de pază ale instituției, urmărește derularea contractelor prestări servicii privind serviciile de pază la sediul instituției și la celelalte locații ale consiliului județean unde își desfășoară activitatea personalul angajat al instituției;
  15. răspunde de asigurarea, cu respectarea cadrului legal a cotei de carburant ce revine pentru fiecare mijloc de transport din dotare.
  16. îndeplinește orice alte sarcini din domeniul său de activitate prevăzut în acte normative trasate de șefii ierarhici superiori și dispozițiile conducerii consiliului județean.

Newsletter

Află ultimele noutăți, articole și resurse

Copyright © CJBihor 2003-2023. Consiliul Județean Bihor