Județul Bihor - Consiliul Județean
logo

Programul autobuzelor

Programul autobuzelor

Hărți

harta Bihor Harta digitala Consiliu Judetean Bihor
harta Bihor
poca
26-11-2020

             În ședința ordinară de astăzi, 26 noiembrie, au fost aprobate parteneriatele cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și primăriile orașelor Aleșd și Beiuș pentru realizarea celor două centuri de ocolire.

„Până până la 1 mai vor fi studiile de fezabilitate reviziute, vom avea traseele definitivate. Ne propunem ca din 1 mai și până la finalul lunii iunie să adoptăm Hotărârea de Guvern privind indicatorii și expropierile, pentru ca în toamnă să avem un contract de execuție pentru cele două centuri, în așa fel încât la finalul anului 2023, de Ziua Națională, aceste proiecte să fie gata.”, a declarat președintele CJ, Ilie Bolojan.

Până la începutul lunii decembrie se vor realiza 3 variante de trasee pentru fiecare din cele două centuri. Va fi varianta veche (lungă – a cărei valoare este de peste 120 de milioane de euro) și alte două variante, mai scurte, care se estimeaă că nu vor depăși 30, 35 de milioane de euro. Traseul final se va baza pe o analiză multicriterială, care se face în două etape de către CNAIR.

,,Varianta de ocolire Aleșd Sud” și ,,Varianta de ocolire Ștei-Beiuș” au finanțarea asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014-2020. Având în vedere că termenul de finalizare a lucrărilor este 2023, cele două proiecte au fost preluate de către Consiliul Județean Bihor din gestiunea CNAIR. Există un acord de principiu în baza căruia urmează ca Studiul de Fezabilitate șă fie preluat de CJ Bihor, urmând ca ulterior să fie demarate procedurile de proiectare și de execuție.

24-11-2020

               Trei drumuri județene aflate în administrarea Consiliului Județean Bihor vor fi închise în perioada 28 noiembrie 2020 – 30 aprilie 2021, pentru a preveni înzăpezirea pe acestea.

Astfel, vor fi închise următoarele:

1) Drumul județean DJ 108 J, tronsonul Coada Lacului – Stâna de Vale de la km 17+215 la km 33+510. Acest tronson a fost închis inclusiv pe perioada de vară, pe el executându-se ample lucrări de derocări – lărgiri de drum, astfel că starea de viabilitate este improprie circulației rutiere în condiții de siguranță. În ceea ce privește tronsonul de drum Baraj Leșu – Coada Lacului, acesta este în proprietatea și administrarea Consiliul Local Bulz, acesta urmând a decide în calitate de administrator dacă drumul va fi închis sau deschis circulației publice;

2) Drumul județean DJ 763 A, tronsonul DN76 – Șuștiu - limită județ Arad (DJ 792 B), pe sectorul de drum de la km 5+500 până la km 18+257 (Ursești-limită județ Arad). Acesta este un sector de drum pietruit, cu traseu de munte sinuos și cu o stare de viabilitate rea;

3) Drumul județean DJ 767, pe sectorul de drum de la km 10+940 până la km 27+500 (Dobrești-Vârciorog), fiind un sector de drum cu traseu sinuos și aflat în fază de execuție. Lucrările în derulare nu permit accesul deoarece circulația rutieră nu se poate desfășura în condiții de siguranță normale.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

20-11-2020

             În cadrul conferinței de presă din 19 noiembrie 2020, președintele Consiliului Județean

Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat 12 indicatori de performanță pentru primăriile din județul Bihor,

care vor sta la baza dezvoltării administrațiilor locale și care vizează schimbarea la față a

județului Bihor. Acești indicatori au fost creați după o analiză a tuturor unităților administrativteritoriale

și au scopul de a aduce o evoluție din punct de vedere administrativ și economic în

întreg județul.

Prin cei 12 indicatori se propune ca relația dintre Consiliul Județean Bihor și primăriile

din județ, în speță alocările de fonduri și politicile Consiliului, să se bazeze pe teme obiective,

iar aspectele politice să devină probleme secundare.

Cei 12 indicatori sunt clasificați în 3 capitole, iar aceste capitole se referă la: buna

gestionare a banilor publici, curățenie în tot județul și fondurile atrase și capacitatea

administrativă.

În ceea ce privește Buna gestionare a banilor publici, acest capitol are ca obiective:

servicii publice la costuri rezonabile și sustenabile. În acest sens cei 5 indicatori sunt:

cheltuielile de personal/cap de locuitor (indicator ce arată cât îi costă pe cetățenii unei

localități serviciile oferite de primărie), cheltuieli de personal/veniturile proprii (indicator ce

prezintă dacă din veniturile proprii o primărie își poate suporta cheltuielile de personal),

veniturile din impozitul pe salarii (IVG)/locuitor(indicatorul arată dacă pe teritoriul unei

localități există activități economice și locuri de muncă), veniturile proprii (fără

IVG)/locuitor sau gospodării (indicator ce arată, în raport cu valoarea de piață a proprietăților,

dacă nivelul de impozitare e stabilit în mod corect și echitabil) și gradul de colectare al

veniturilor (indicator ce arată în ce măsură o primărie își previzionează corect încasările din

impozite și dacă le încasează sau nu).

Capitolul Curățenie în tot județul, are ca obiective: drumuri fără buruieni pe marginile

acestora, terenuri agricole cultivate și colectarea funcțională a deșeurilor menajere. Intră în

acest capitol următorii indicatori: starea de curățenie a șanțurilor și acostamentelor

Consiliul Județean Bihor

drumurilor (indicatorul va arăta în ce măsură responsabilul de curățenie a drumului își achită

sarcinile prin respectarea regulamentului privind curățenia = trei cosiri/an), terenurile agricole

din vecinătatea drumurilor modernizate să fie cultivate, iar pășunile întreținute, albiile și

luncile râurilor păstrate în stare de curățenie, sisteme de colectare a deșeurilor menajere

funcționale (taxe de penalizare aprobate (x2) acolo unde operatorii încheie contracte directe

cu fiecare gospodărie precum și taxe speciale aprobate și operaționale acolo unde operatorul

încheie contracte cu primăria), și, în fine, asociere în vederea amenajării unor deponee

zonale pentru deșeurile de mari dimensiuni.

Ultimul capitol Fonduri atrase și capacitate administrativă, are ca obiective: atragerea

de fonduri europene și guvernamentale, asocierea primăriilor pentru gestionarea unor proiecte

și finalizarea și punerea în funcțiune a proiectelor în curs. În acest sens cei doi indicatori sunt:

fonduri europene sau guvernamentale atrase și investiții funcționale.

,,Schimbarea la față a județului Bihor este obiectivul administrației noastre. Nu putem

schimba la față județul fără să avem ca parteneri principali primarii din județul Bihor,

indiferent de culoarea politică, indiferent de mărimea localității. Pentru acest lucru avem

nevoie de resurse, de parteneri și avem nevoie să știm care e drumul pe care trebuie să îl

urmăm. Am încredere că primarii vor face ceea ce trebuie și vor fi buni gospodari. Ne dorim

ca primăriile să ajungă la un grad de colectare a impozitelor de peste 89-90% în anii următori

și am convingerea că adoptarea acestor hotărâri va face să avem un grad de colectare mai

bun, iar modul de repartizare al fondurilor de la Consiliul Județean către primăriile din județ

se va face direct proporțional cu ce va face fiecare primărie ” a declarat Ilie Bolojan,

președintele Consiliului Județean Bihor.

Mesajul conducerii Consiliului Judetean Bihor

Dragi bihoreni,


Rațiunea de a funcționa a unei autorități publice este de a servi cetățenii, de a face tot posibilul pentru a crea condițiile care să ducă la creșterea bunăstării dumneavoastră.

Plecând de la această rațiune, mandatul conducerii va fi orientat către cei peste 500 de mii de bihoreni.

Vă mulțumim pentru sprijinul acordat și vă asigurăm de respectul nostru!


Doamne ajută!

continuare
Documente strategice
Documente strategice

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor


Image title
Image title