
Conducere:
Sandor Gabriela Maria Adriana, Director
Contact:
Popești nr. 40, județul Bihor
0259-327790
0259-327790
scajpop@yahoo.com
Descriere generalăCentrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Popești şi-a început activitatea în anul 1970 ca instituţie destinată ocrotirii şi educării copiilor cu deficienţe; pe parcursul anilor instituţia s-a dezvoltat continuu. Funcționează în regim de zi, copii din alte localități fiind cazați la internatul de la centru. Pe tot parcursul funcționării s-a urmărit realizarea obiectivelor, principiilor, criteriilor şi finalităţilor reformei învăţământului în scopul organizării acțiunii de învăţare, reabilitare, compensare, integrare a copiilor cu deficiență mintală și locomotorie.Misiunea școlii este aceea de a asigura un mediu şcolar incluziv în care drepturile şi demnitatea copiilor/elevilor cu dizabilităţi să fie respectate.Instituția de învățământ asigură servicii specializate în următoarele domenii:
– depistarea precoce și intervenția timpurie în cazul copiilor cu cerințe educative speciale;
– școlarizarea copiilor cu diverse grade și tipuri de dizabilități;
– terapii specifice pentru copii cu cerințe educative specifice din învățământul special și din învățământul de masă;
– evaluarea, diagnosticarea și urmărirea evoluției școlare a copiilor cu cerințe educative prin intermediul comisiei interne de evaluare continuă;
– realizarea și aplicarea planurilor de servicii personalizate pentru fiecare copil evaluat;
– realizarea adaptării curriculare pentru copii cu cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă;
– propunerea serviciilor de sprijin și/sau terapii specifice, după caz;
– asigurarea asistenței psihoeducaționale copiilor cu cerințe educative speciale prin cadre didactice de sprijin/itinerante, terapeuți, consilieri etc.;
– informarea și consilierea familiilor copiilor cu cerințe educative speciale cu privire la problematica educației copiilor lor;
– asigurarea resurselor umane și materiale necesare realizării practicii pedagogice în domeniul educației speciale;
– colaborarea cu instituțiile care promovează alternativele educaționale aprobate;
– colaborarea cu toate instituțiile din comunitatea locală implicate în problematica copiilor. Beneficiarii acestor servicii sunt: – preșcolari și școlari din învățământul special si din cel de masă;
– părinți sau aparținători legali ai copiilor;
– personalul angajat în unitățile de învățământ sau în instituții care acționează în domeniul educației speciale a copiilor;
– membri ai comunității locale.
– școlarizarea copiilor cu diverse grade și tipuri de dizabilități;
– terapii specifice pentru copii cu cerințe educative specifice din învățământul special și din învățământul de masă;
– evaluarea, diagnosticarea și urmărirea evoluției școlare a copiilor cu cerințe educative prin intermediul comisiei interne de evaluare continuă;
– realizarea și aplicarea planurilor de servicii personalizate pentru fiecare copil evaluat;
– realizarea adaptării curriculare pentru copii cu cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă;
– propunerea serviciilor de sprijin și/sau terapii specifice, după caz;
– asigurarea asistenței psihoeducaționale copiilor cu cerințe educative speciale prin cadre didactice de sprijin/itinerante, terapeuți, consilieri etc.;
– informarea și consilierea familiilor copiilor cu cerințe educative speciale cu privire la problematica educației copiilor lor;
– asigurarea resurselor umane și materiale necesare realizării practicii pedagogice în domeniul educației speciale;
– colaborarea cu instituțiile care promovează alternativele educaționale aprobate;
– colaborarea cu toate instituțiile din comunitatea locală implicate în problematica copiilor. Beneficiarii acestor servicii sunt: – preșcolari și școlari din învățământul special si din cel de masă;
– părinți sau aparținători legali ai copiilor;
– personalul angajat în unitățile de învățământ sau în instituții care acționează în domeniul educației speciale a copiilor;
– membri ai comunității locale.