TRASEUL REGIONAL TRANSILVANIA NORD; DRUMUL APUSENI; REABILITAREA ȘI MODERNIZAREA DJ764A; DJ108J, Ltotală= 43,375 KM, JUDEȚUL BIHOR

Acasă > Portofoliu de proiecte al Consiliului Județean Bihor > Alte programe de finanțare > TRASEUL REGIONAL TRANSILVANIA NORD; DRUMUL APUSENI; REABILITAREA ȘI MODERNIZAREA DJ764A; DJ108J, Ltotală= 43,375 KM, JUDEȚUL BIHOR

“TRASEUL REGIONAL TRANSILVANIA NORD; DRUMUL APUSENI; REABILITAREA ȘI MODERNIZAREA DJ764A; DJ108J, Ltotală= 43,375 KM, JUDEȚUL BIHOR”

Comunicat de presa lansare proiect

În cursul zilei de 7 decembrie 2017 la Sediul Consiliului Județean Bihor a fost semnat Contractul  de finanțare pentru obiectivul: “TRASEUL REGIONAL TRANSILVANIA NORD; DRUMUL APUSENI;  REABILITAREA ȘI MODERNIZAREA DJ764A; DJ108J, Ltotală= 43,375 KM, JUDEȚUL BIHOR” între:

  • Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, reprezentat legal de d-nul Marius Nica, Ministru delegat pentru Fonduri Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020;
  • Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, reprezentată legal de d-nul Marcel Ioan Boloș, având funcția de Director General, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul  Operațional Regional 2014-2020;
  • A.T. Județul Bihor, reprezentată legal de d-nul Pásztor Sándor, având funcția de Președinte al Consiliului Județean Bihor, în calitate de Beneficiar al finanțării.

TITLUL PROIECTULUI:

“TRASEUL REGIONAL TRANSILVANIA NORD; DRUMUL APUSENI; REABILITAREA ȘI MODERNIZAREA DJ764A; DJ108J, Ltotală= 43,375 KM, JUDEȚUL BIHOR”, cod SMIS 112641

BENEFICIAR:

UAT Judetul Bihor

SCOPUL PROIECTULUI:

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea accesibilitatii zonei Muntilor Apuseni si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor din zona, in vederea dezvoltarii economice durabile zonei din vecinatatea retelei TEN-T.

 Obiectivul general al proiectului contribuie la atingerea obiectivului Axei prioritare 6. Imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala, deoarece reabilitarea acestui traseu va facilita mobilitatea populatiei si a bunurilor, va duce la reducerea costurilor de transport de marfuri si calatori, la imbunatatirea accesului pe piata regionala, cresterea eficientei activitatilor economice, economisirea de energie si timp, creind conditiile necesare pentru extinderea schimburilor comerciale si implicit a investitiilor productive in zona de interes strategic acoperita de zona Muntilor Apuseni. Reabilitarea celor doua sectoare de drum va contribui la dezvoltarea retelelor de transport, facilitand cooperarea interregionala. Prin reabilitarea tuturor acestor drumuri creste importanta economica, sociala si culturala a intregii zone cuprinsa de Muntii Apuseni.

Proiectul raspunde obiectivului axei prioritare 6 a Programului Operational Regional 2014-2020 deoarece prevede conectarea indirecta a traseului mai sus mentionat la reteaua TEN-T prin localitatea Beius, respectiv cu drumul national DN 76.

OBIECTIVELE SPECIFICE:

-reabilitarea si modernizarea traseului format din DJ 764A Beius – Stana de Vale si DJ 108J Remeti – Stana de Vale pe o lungime de 43,375 km;

-Cresterea gradului de accesibilitate a mobilitatii populatiei si a bunurilor pe piata regionala prin accesul la coridorul TEN-T pentru persoanele din localitatile teritoriilor administrative ale Municipiului Beius, Comunei Draganesti, Comunei Curatele, Comunei Budureasa si Comunei Bulz.

Aceste obiective specifice ale proiectului contribuie la indeplinirea indicatorilor de realizare comuni si specifici ai programului pentru aceasta prioritate de investitii, respectiv:

– Lungime drumuri judetene modernizate conectate la TEN-T: 43,375 km.

– Populatia deservita de o infrastructura secundara reabilitata, care asigura accesul la coridoarele TEN-T: 21.715 persoane.

Proiectul contribuie semnificativ la realizarea obiectivelor specifice ale axei prioritare 6 prin faptul ca prin modernizarea si reabilitarea traseului format din DJ764A Beius – Stana de Vale si DJ108J Remeti – Stana de Vale, pe o lungime totala de 43,375 km s-au imbunatatit parametrii relevanti ai acestora, in mod special asigurarea realizarii desfasurarii traficului rutier pe doua benzi de circulatie pe intreg traseul, cresterea portantei si a sigurantei rutiere pe tronsoanele de drum judetean mai sus amintite, care asigura conectivitatea indirecta cu reteaua TEN-T.

In cadrul proiectului se vor realiza o serie de categorii de elemente suplimentare destinate sigurantei circulatiei cum ar fi:

-semne de circulaþie (indicatoare rutiere) noi – 744 buc

-parapeti metalici zincati noi – 26.793 ml

-semnalizare orizontala noua -131 km

REZULTATE:

Investitia realizata are ca rezultat:

Lungimea drumurilor judetene reconstruite/modernizate conectate la TEN-T 43,375 km;

Poduri noi si reabilitate: 5 bucati;

Categorii de elemente suplimentare destinate sigurantei circulatiei:

-semne de circulatie (indicatoare rutiere) noi – 1.433 buc;

-parapeţi metalici zincati noi – 27.809 ml;

-semnalizare orizontala noua -131 km.

Populatia deservita de o infrastructura secundara reabilitata, care asigura accesul la coridoarele TEN-T: 21.715 persoane

DATA DE ÎNCEPERE:

19.08.2015

PERIOADA DE IMPLEMENTARE

19.08.2015-31.12.2023

VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI, INCLUSIV FINANȚAREA NERAMBURSABILĂ:

Valoare investiție: 146.023.049,95 lei (inclusiv T.V.A.),

din care:

-Contribuţia UE, inclusiv T.V.A. aferent: 123.615.939,51 lei;

-Contribuţia naţională- buget national, inclusiv T.V.A. aferent: 18.905.967,23 lei;

-Contribuția naţională- proprie a beneficiarului, inclusiv T.V.A. aferent: 3.501.143,21 lei;

Comunicat de presa finalizare proiect

Newsletter

Află ultimele noutăți, articole și resurse

Copyright © CJBihor 2003 -
2025
Consiliul Județean Bihor