Amenajare intersecție denivelată între DJ767M și DC44 în vederea creșterii siguranței traficului

Acasă > Proiecte > Amenajare intersecție denivelată între DJ767M și DC44 în vederea creșterii siguranței traficului
regio

TITLU PROIECT: Amenajare intersecție denivelată între DJ767M și DC44 în vederea creșterii siguranței traficului

Cod SMIS: 301724

OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI:
Dezvoltarea și ameliorarea mobilității la nivel județean, cu implicații la nivel național, asigurând îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere, rezilientă la schimbările climatice, inteligentă și intermodală, prin aplicarea de soluții pentru creșterea siguranței traficului auto și pietonal.

OBIECTIVE SPECIFICE:
1. Creșterea siguranței traficului auto pe DJ 767M, prin realizarea unui pasaj suprateran pe o lungime totala de 402m și refacerea intersecției giratorii la nivel cu drumurile laterale secundare.

2. Implementarea unui sistem de dirijare și control al traficului pietonal pe drumul judetean DJ 767M, în vederea creșterii siguranței circulației, prin amenajarea a 6 treceri pietonale iluminate LED.

Valoarea totală a investiției este de 62.204.155,51 lei, valoarea eligibilă totală fiind de 55.474.413,26 lei din care:
- 47.153.251,27 lei – valoarea finanțării din FEDR;
- 7.211.673,73 lei – valoarea finanțării din bugetul național;
- 1.109.488,26 lei – valoarea cofinanțării beneficiar.

Data începerii proiectului: 14.06.2023
Data finalizării proiectului: 31.05.2026

Pentru ca un sistem de transport eficient să răspundă nevoilor de mobilitate atât pentru segmentul de pasageri cât şi pentru segmentul de mărfuri, există nevoia de implementare a proiectelor privind integrarea transportului şi creşterea calităţii infrastructurii.
Deoarece traficul greu de marfuri reprezinta o componenta importanta a traficului de pe DN1, existenta giratiei cu elemente geometrice reduse ca dimensiuni cauzeaza o deteriorare importanta a fluentei circulatiei pe DN1.
In prezent intersectia giratorie existenta pe DN1 la km 619+035 este considerata in evidentele politiei rutiere si ale CNAIR ca si punct negru, in care s-au inregistrat mai multe accidente rutiere cu urmari grave.
In concluzie, in aceasta intersectie care deja in prezent este sufocata de traficul ce se desfasoara pe DN1, urmeaza sa se cumuleze noi valori de trafic, aduse de noile drumuri aflate in constructie, dar si de drumuri aflate in stadiul de proiect.
În acest moment caracteristicile actuale ale intersecţiei nu sunt adaptate categoriei drumurilor intersectate şi condiţiilor de circulaţie fiind necesară modificarea configurației în intersecție denivelată.
Sunt necesare amenajări traversări pentru pietoni, bicicliști și persoane vulnerabile.
Lucrarile proiectate se refera în principal la fluidizarea traficului pe drumul national DN1.

Obiectivele realizării pasajului sunt următoarele:
• Reducerea riscului accidentelor prin separarea căilor și direcțiilor de trafic în intersecție
• Asigură alinierea pe verticală (denivelat) a direcțiilor principale existente DN 1 și secundară DC44 în condițiile modificării geometriei intersecției prin realizarea unei noi artere de tip variantă ocolitoare
• Permite înglobarea volumelor de trafic atrase de dezvoltările rutiere propuse în apropiere (Centura Oșorhei și Inel metropolitan Lot 2)
• Permite redistribuirea fluxurilor de circulație într-un concept nou conform descrierii soluției propuse de către proiectant cu efecte benefice privind capacitatea crescută de circulație și flux neîntrerupt, siguranță sporită a circulației și reducerea întârzierilor.

Infrastructură – Lucrări pasaj superior
Pentru a se asigura fluenta traficului pe drumul european s-a proiectat un pasaj superior in lungul DN1 – E60, prin care benzile curente ale drumului national sa supratraverseze giratia. Alaturate benzilor care urca pe pasaj se vor realiza benzi aditionale(bretele) care vor ramane la sol si vor intra in intersectia giratorie.
Pentru a se reduce suprafata ocupata de rampele pasajului, respectiv pentru a se evita lucrari costitoare de deviere a drumului national, a drumurilor existente, precum si costuri suplimentare pentru exproprieri, umplutura rampelor va fi sustinuta de ziduri de sprijin din elemente prefabricate, iar umplutura se va executa din balast armat cu geogrile.

Caracteristici constructive:
- Lungime tablier pasaj: 152m
- Lungime rampe pasaj: 140m + 145m
- Lungime totala pasaj:437m
- Deschidere tablier: 5 deschideri x 30,0m
- Lătime pasaj / rampe: 10,00m
- Latime parte carosabila pasaj / rampe: 8,50m
- Inaltime libera sub pasaj (gabarit pe verticala): 5,55-5,58m
- Declivitatea maxima a rampelor: 4,5%
- Structura tablier: 4 grinzi prefabricate L=30m, H=1,46m

Lucrari pasaj
Pasajul superior proiectat va supratraversa intersectia giratorie situata pe drumul national nr.1 la pozitia km 619+020.
Pasajul se va amplasa in axul drumului national si va ajuta la traversarea peste giratie celor doua benzi ale drumului national. Inainte de urcare / coborarea de pe pasaj benzile existente vor fi dublate de benzi aditionale, laterale, care raman la sol, de o parte si alta a pasajului, urmand a se racorda in interscetia giratorie.
Pasajul va avea lungimea totala de 437m, din care lungimea pasajului propriu zis este de 152m, iar a rampelor ce fac legatura intre drum si pasaj este de 145+140 = 285m.
Pasajul va avea 5 deschideri de 30m. Singura deschidere orizontala este cea centrala, toate celelalte constituindu-se in rampe de urcare spre cota maxima din centrul pasajului. Fiecare deschidere are declivitati diferite, de la cea maxima de 4,5% pe rampe, pana la declivitatea 0,0% pe mijlocul pasajului, de-asupra giratiei.
Declivitatea maxima a rampelor este de 4,5%, conform STAS 863-85. Elementele geometrice ale traseelor. Prescriptii de proiectare, ceea ce faciliteaza urcarea autovehiculelor grele pe pasaj si pastrarea cu usurinta a unei viteze constante, situate in jurul limitei superioare admise pe acest tronson de drum national situat in localitate, de 50km/ora. Limita de viteza admisa la parcurgerea pasajului va fi de 70km/ora, care probabil ca va fi utilizata doar de autoturisme, in perioadele situate in afara varfurilor de trafic.
Latimea partii carosabile pe pasaj va fi de 8,50m, respectiv la latimea de 7,00m a drumului national cu doua benzi se va adauga largirea necesara pentru „efect optic” de ingustare pe pod de 2 x 0,75m.
Pe grinzile de coronament 2x0.75 se vor prevedea parapete metalice directionale la clasa de protectie H4b si panouri fonoabsorbante cu inaltimea de 2.00m corespunzatoare zonelor de intravilan.
Nu se vor executa trotuare pe pasaj, deoarece traficul pietonal este asigurat la sol.
Gabaritul asigurat pe verticala la trecerea peste caile inelului de giratie existent este de 5,55m(interior) si 5.58(exterior). Pasajul a fost proiectat la convoaiele de calcul LM1 si LM2, conform Eurocod, respectiv pentru clasa E de incarcare, la convoi A30 / V80, conform standardului romanesc.
In sectiune transversala suprastructura pasajului este alcatuita din 4 grinzi prefabricate (h=1,46cm, L=28,85m), pe toate deschiderile tablierului, solidarizate prin placa superioara.
Pasajul va avea 5 deschideri cu urmatoarele lungimi de calcul: 5 x 30.00m.

Newsletter

Află ultimele noutăți, articole și resurse

Copyright © CJBihor 2003 -
2025
Consiliul Județean Bihor