Proiect arhitectura scaled

Direcția Arhitect Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor va eficientiza relația cu cetățenii astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduși începând cu data de 1 martie 2021. Direcția asigură emiterea documentelor de urbanism pentru cetățenii din 40 de Unități Administrativ-Teritoriale (U.A.T.-uri) din județul Bihor. Locuitorii din celelalte 61 de UAT-uri obțin aceste documente prin intermediul serviciilor oferite de UAT-uri sau prin „Asociația Comunelor”.

Astfel, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de 5 zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 300 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată). Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie și de avizul primarului fiecărui UAT de unde este cetățeanul care a depus documentația. De cele mai multe ori, întârzierea în a transmite avizul Primarului face în prezent ca timpul de rezolvare a cererilor să fie de peste o lună.

În luna februarie, Direcția Arhitect Șef va contacta toate cele 40 de U.A.T.-uri pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat și documentul să fie transmis înapoi către Direcție în 48 de ore. Un prim pas a fost făcut deja la începutul acestui an. De la 1 ianuarie 2021, Direcția Arhitect Șef transmite online către primării avizul necesar obținerii certificatului de urbanism și îl primește înapoi folosind aceeași procedură. Totodată, cetățenii pot opta să primească acest document online.

În cazul autorizației de construire, eliberarea acesteia se poate face doar în format fizic, potrivit legii și nu este nevoie de avizul primarului.

Dorim să fim și aici un exemplu de bună practică.  Cei care doresc să investească sau să construiască în județul Bihor trebuie să aibă termene predictibile. Vrem să avem o altă abordare și la Direcția Arhitectului Șef: pro-client, pro-cetățean, pro-investitor. Vom colabora cu primăriile pentru eliberarea certificatelor de urbanism, pentru că înainte de a le elibera avem nevoie de un aviz de la primăria respectivă. Vom pune reflectorul pe acea primărie care nu ne dă avizul cu celeritate. Noi ne angajăm că în trei zile vom elibera certificatul, dar am lăsat două zile și primăriei să ne dea un simplu aviz”, a declarant Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județului Bihor.

Tot de la 1 martie 2021, pe lângă eliberarea mai rapidă a documentelor de urbanism, Direcția Arhitect Șef își va muta sediul pe strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor – accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Totodată, aici se vor înregistra documentele – astăzi cetățeanul este nevoit să vină la sediul Consiliului Județean Bihor pentru a primi număr de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcției Arhitect Șef. De asemenea, taxele vor fi platite tot la noul sediu, numerar sau cu cardul bancar, spre deosebire de situația din prezent, când plata se face doar la sediul Consiliul Județean Bihor.

Anterior Gestionarea câinilor fără stăpân

Newsletter

Află ultimele noutăți, articole și resurse

Copyright © CJBihor 2003-2021. Consiliul Județean Bihor
Schimbă dimensiune caractere
Contrast