Consiliul Județean Bihor a organizat marți, 20 iulie, o dezbatere publică la care au participat 26 de reprezentanți ai firmelor de transport public județean de persoane. Consiliul Județean a fost reprezentat de vicepreședintele Mircea Mălan și consilierul în Compartimentul Transport, Vlad Gaje.
Tema întâlnirii a fost noul regulament de atribuire a contractelor de transport și caietul de sarcini necesar licitației, documente aflate în transparență decizională din data de 8 iulie.
Printre cei care au luat cuvântul în cadrul dezbaterii au fost reprezentanți ai firmelor Scorțe, Teșan Prest, Romsorelia și Omnitrans. Aceștia au indicat faptul că în grupele propuse de noul regulament sunt și trasee nerentabile. O altă nemulțumire a fost exprimată cu privire la neplata serviciilor pentru transportul elevilor, sumă care nu a fost prevăzută în bugetul întocmit de Ministerul Educației. Practicile de concurență neloială prin piraterie în transportul cu persoane este o altă problemă indicată de firmele licențiate. Acestea au cerut sprijinul autorității județene în combaterea fenomenului.
Vicepreședintele Consiliului Județean, Mircea Mălan, a precizat că principalul obiectiv este asigurarea unui serviciu public de transport de calitate, realizat la un cost rezonabil, accesibil locuitorilor județului Bihor.
„Considerăm cu puteți să vă asociați unii cu alții, să preluați o grupă și să o gestinionați. Scopul nostru este să asigurăm un transport public rezonabil. Dacă vom scoate la licitație traseu cu traseu și nu vom ține cont de faptul că unele trasee sunt rentabile și altele nerentabile, e evident că vom rămâne cu acele trasee neacoperite. Ce facem cu acești oameni? E o problemă. De aceea credem că gruparea rutelor e o soluție. Vrem să rezolvăm problema transportului în mod integrat”, a menționat Mircea Mălan.
„Asocierea pe care o propunem noi vine cu reglementări cât se poate de clare, astfel încât în momentul participării la licitație, fiecare membru al asocierii va preciza care parte din contract o execută. Fiecare își va asuma traseele pe care le face și, în funcție de aportul fiecăruia și efortul financiar, se va face ulterior rearanjarea veniturilor de pe grupa respectivă în cadrul unui contract cu limite și responsabilități clare pentru fiecare asociat”, a adăugat Vlad Gaje, consilier în Compartimentul Transport.
Vă reamintim că noul regulament propune gruparea traseelor în 21 de grupe, pentru că aproximativ 70% din rute se suprapun geografic în prezent. Loturile au fost gândite astfel încât orice operator de transport care va opera rute mai puțin profitabile să poată să își compenseze efortul financiar din cele cu număr ridicat de călători. Proiectul mai cuprinde obligații și responsabilități clare atât pentru operatorii de transport, cât și pentru Consiliul Județean Bihor.
Galerie foto (click pe imaginea de mai jos):