Eficientizarea activității în instituțiile din subordinea Consiliului Județean

Acasă > Infrastructură > Eficientizarea activității în instituțiile din subordinea Consiliului Județean

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a susținut ieri, 15 decembrie, o conferință de presă cu privire la cea de-a treia etapă de reorganizare a instituțiilor din subordinea Consiliului. Acesta a prezentat detalii despre reorganizarea propusă, de ce este nevoie de o astfel de reorganizare și ce s-a constatat la analiza a zece instituții din subordine. La preluarea mandatului de către noua conducere a Consiliului Județean Bihor, a fost remarcat faptul că nu existau suficiente fonduri pentru plata salariilor către angajații Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, din cauza unui deficit de peste 3 milioane de euro. La începutul lunii decembrie Consiliul Județean Bihor a alocat, prin rectificare bugetară, suma de aproximativ 4 milioane de euro pentru plata salariilor, din fondul de rezervă al instituției și al Guvernului. Optimizarea activității din cadrul aparatului propriu și al instituțiilor din subordinea Consiliului Județean este necesară pentru a se evita astfel de situații în anii următori.

Verificările făcute de conducerea Consiliului Județean în zece instituții subordonate (D.G.A.S.P.C, Muzeul Țării Crișurilor, Teatrul Regina Maria, Teatrul Szigligeti Színház, Filarmonica de Stat Oradea, Școala de Arte Francisc Hubic, Revista de cultură Familia, Revista Culturală Várad, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”) au indicat o serie de ineficiențe.
„Analizând aceste zece instituții, am constatat că există structuri paralele ineficiente, care nu își justifică existența, personal supradimensionat la majoritatea instituțiilor, structuri administrative stufoase.. De asemenea, am constatat cheltuieli nejustificate și de tipul umflării cheltuielilor de personal care în fapt ocoleau organigramele aprobate de Consiliul Județean. Contracte de colaborare, contracte cu PFA-uri, cu SRL-uri, contracte pe drepturi de autor. Am dispus ca toate acest contracte să fie sistate cu data de 1 ianuarie și sigur, acolo unde se organizează evenimente care impun colaboratori externi, contractele sunt justificate, dar va fi un control al acestora. Nu mai avem bani să alocăm aceste bugete pentru instituțiile Consiliului Județean, sens în care i-am invitat în urmă cu o lună pe toți managerii și i-am rugat să facă analize și să vină cu niște propuneri pentru a reorganiza activitățile și pentru a crește eficiența acestor instituții, deoarece cu data de 1 ianuarie nu mai avem capacitatea financiară să le alocăm aceleași bugete. Am luat decizia și am susținut fuziuni acolo unde acest lucru ni s-a părut fezabil, văzând ce se întâmplă în alte părți, scopul fiind acela ca lucrurile să funcționeze mai bine și să eficientizăm activitatea acestor instituții”, a precizat președintele Consiliului Județean.

Ilie Bolojan a explicat și situația de la cele două reviste de cultură, finanțate de CJ Bihor, „Familia” și „Várad”. Acestea își vor continua activitatea, însă partea administrativă va fi asigurată de Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Totodată, cele două redacții se vor muta în sediul bibliotecii.

”Scopul nostru este să asigurăm editarea revistelor, dar este o chestiune secundară structura care editează revistele. În fapt, înseamnă personal administrativ și am considerat că nu este o scădere a nivelului de reprezentare dacă Bibloteca Județeană, care are un personal specializat, contabilitate, achiziții, administrativ, face același lucru pentru Revista Várad și pentru Revista Familia. Partea culturală, partea editorială va rămâne independentă în structura bibliotecii. Prin urmare, nu se desființează revistele, ele fuzionează din punct de vedere administrativ, iar biblioteca va edita cu onoare aceste reviste”, a adăugat Ilie Bolojan.

Vă reamintim că în prima etapă organigrama aparatului propriu al Consiliului Județean a fost redusă de la 195 la 97 de posturi. A doua etapă a presupus regândirea activității asociațiilor și fundațiilor susținute de Consiliul Județean, unde au rămas 25 din cele 80 de posturi existente, iar acum, în cea de-a treia etapă, au fost reorganizate zece instituții subordonate. Din cele 1.973 de posturi cu jumătate de normă și cu normă întreagă, erau ocupate 1.808, restul fiind vacante. Noua organigramă este formată din 1.553 de posturi, ceea ce înseamnă o reducere efectivă de personal de aproximativ 14%.

„Prin aceste măsuri pe care încercăm să le luăm în toate cele trei etape,, din datele noastre, vom ajunge la niște economii care se situează în jurul valorii de 6 milioane de euro pe an. Jumătate din această sumă va fi folosită pentru a nu mai ajunge în situația de a nu putea plăti salariile celor de la DGASPC, iar cealaltă jumătate va merge în investiții la primăriile din județ, pentru că altă variantă nu avem să dezvoltăm acest județ”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Anterior Peșteri turistice în Bihor

Newsletter

Află ultimele noutăți, articole și resurse

Copyright © CJBihor 2003-2023. Consiliul Județean Bihor